Intervju

Intervju med Elina Dahl

Varför har du valt att bli medlem i FREJA?
För att få kontakt med andra företagare, hitta inspiration och få ett större nätverk. Det är skönt att höra andras tankar och idéer kring företagande. Bara att skriva av sig med andra en stund gör att man kan rensa huvudet och känna sig mindre ensam som egen företagare.

Vilken typ av företag driver du och hur länge har du varit egen företagare?
Jag skapar ljus och glad skandinavisk design för kreativa levande hem. Jag har en passion för skandinavisk inredning och design. Min design är tillverkad med hänsyn till miljön, människor och världen runt omkring oss. Jag designar illustrationer/mönster till produkter som brickor, posters, kort väskor m.m. och mitt utbud är under ständig utveckling. Jag säljer mina produkter I min egen webshop och via återförsäljare I Sverige och ett flertal andra länder. Jag arbetar också med grafisk design, design av hemsidor, logotyper, inbjudningar och mer. Jag driver även design och webbyrån Dahl Web & Design tillsammans med min bror Henrik Dahl. Jag startade mitt företag i April 2013 men har varit mammaledig i två gånger sedan dess, i år satsar jag för första gången fullt ut på mitt företag!

Vilken var anledningen/arna till att du startade ditt företag?
För att arbeta med design/formgivning som är min stora passion. Det är en frihet att få bygga upp sin egen verksamhet precis som jag själv vill, samtidigt som det förstås är krävande och utmanande.

Vad inspirerar dig som entreprenör?
Andra framgångsrika personer/företag inom mitt område är stor inspiration. Jag lär mig hela tiden nya saker inom företagande genom att se vad andra har gjort och det är väldigt inspirerande, det ger mig driv och lust att utveckla mitt företag.

Vilket är ditt bästa tips till andra entreprenörer?
Att hålla modet uppe även vid motgångar och inte ge upp det man tror på och kämpar för. Att se på vad andra har gjort innan dig, låt dig bli inspirerad!

 

Mer information om Elina och hennes företag – http://elinadahl.com/

Foto: Linda Dahlqvist

Kommentera

