Intervju

Intervju med Stella Hildebrandt

Varför har du valt att bli medlem i FREJA?

För att lära känna andra kvinnliga företagare i Gävle, utbyta erfarenheter och få tips/råd och kunna hjälpa andra. Ibland kan det vara ensamt som egen och då är det toppen att ha ett nätverk av andra kvinnor i samma situation.


Vilken typ av företag driver du och hur länge har du varit egen företagare?
Stella sews består av två delar; den första är produktion och försäljning av textila miljövänliga produkter för den som vill leva snällare mot världen och allt levande på vår jord. Den andra delen är undervisning; dels i klädsömnad (med grundtanken om att lära sig sy kläder en trivs och passar i, istället för att köpa billiga plagg som sitter sådär). Jag håller även workshops i sömnad av tygbindor, återbruk, bee’s wrap etc. Under hösten planerar jag en tredje del som bygger på att kunna hjälpa företag mot en mer miljövänlig och hållbar arbetsplats..

Jag har drivit eget sen runt 2010, men Stella sews grundades 2014. Företaget har utvecklats från att vara väldigt barnfokuserat med tygblöjor etc till mer hushållsprodukter.


Vilken var anledningen/arna till att du startade ditt företag?

Jag vill jobba med det jag gillar allra mest och få friheten att kunna bestämma själv. Vara min egen chef, nå mina egna mål och drömmar.  Att kunna kombinera mina två stora passioner sömnad och miljö är fantastiskt!


Vad inspirerar dig som entreprenör?

Utmaningar! Men även att se andra företagare växa och hur de tar sina företag vidare.


Vilket är ditt bästa tips till andra entreprenörer?
Skriv en omfattande marknadsplan och gör uppföljning/utvärdering med jämna mellanrum! När det är som jobbigast och du tvivlar är det skönt att kunna ta fram något konkret.

Mer om Stella och hennes företag – http://www.stellasews.com/

Kommentera

